|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

8 ویژگی عجیب پردازنده های نسل یک سری 8 اسنپدراگون

امیررضا فروزان

چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام، عملکرد گوشی های اندرویدی را در سال 2022 تعیین می کند. در اینجا برخی از ویژگی های قابل توجه تر آن بیان شده است.

پردازنده های نسل یک سری 8 اسنپدراگون را نمی توان نادیده گرفت. تقریباً این چیپ که به عنوان نیروگاه موبایل عمل می کند ، آینده موبایل های اکثریت کمپانی های اندرویدی برتر سال آینده شامل گلکسی اس 22 و وان پلاس 10 را تضمین می کند. 

اینجا در رویداد Snapdragon Summit کوالکام، نگاه اولیه اجمالی به اسنپدراگون 8 نسل 1 داشتیم. ارائه این سری از کوالکام، مجموعه ای از ویژگی های جالب و عجیب را به همراه داشت، چیزهایی که می خواستم اکنون که در اطلاعیه های دیروز می بینم، صحبت کنم. برخی از آنها عالی هستند، برخی به طور بالقوه ترسناک هستند و برخی فقط عجیب و غریب هستند. ممکن است همه آنها به موبایل بعدی شما نرسند، اما مطمئناً ارزش فکر کردن را دارند.

برای کار یا مفهوم عدد 8 ، در اینجا به بیان 8 ویژگی عجیب و جالب نسل جدید پردازنده های اسنپدراگون می اندازیم که من هنوز در حال جویدن و هضم آن ها هستم! 

 

دارای دوربین همیشه روشن. کوالکام اصرار دارد که ایمن است.

 

این چیپست دارای یک دوربین " همیشه روشن " است که بخشی از مرکز حسگر کم مصرف آن است. کوالکام می گوید این کار برای شناسایی چهره است. داده های دوربین در آن قسمت از تراشه باقی می ماند و فقط ابرداده ها را به سیستم تشخیص چهره تراشه منتقل می کند. این شرکت اصرار دارد که این سیستم از دوربین‌های موجود در موبایل های هوشمند ایمن‌تر است، زیرا داده‌ها به جای خروج از حافظه اصلی یا CPU، در مرکز سنجش باقی می‌مانند، و سیستم‌های اصلی در واقع در بسیاری از زمان‌هایی که این دوربین خاموش می‌شوند، فعال است. مشکل این است که در این مورد نه تنها باید به کوالکام اعتماد کنید، بلکه باید به سازندگان موبایل ها نیز اعتماد کنید. آیا تو اعتماد میکنی؟

 

NFT ها را منتفی می کند.

 

عنصر امنیتی یکپارچه اسنپدراگون 8 نسل 1 به این معنی است که برنامه های برش NFT می توانند به صورت رمزنگاری اطمینان حاصل کنند که توکن های ایجاد شده در موبایل منحصر به فرد هستند و به آنها اجازه می دهد به درستی به بازارهای NFT تحویل داده شوند. این واقعاً تنها برخی از کلمات هولناک سرسام آور است.

 

می تواند کیفیت تماس را بهبود بخشد. کیفیت تماس هنوز یک معیار است!

 

سیستم حذف نویز کوالکام با هوش مصنوعی می تواند انواع نویزهای خروجی را هم در تماس های تلفنی استاندارد و هم در تماس های ویدیویی از بین ببرد. ویدیوی ما را اینجا ببینید.

 

دوربین آن مقادیر زیادی داده مصرف می کند.

 

دوربین 8 نسل 1 می‌تواند ویدیوهای 8K را در حالت HDR ضبط کند، و ویدیوهای بسیار واقعی را ایجاد می‌کند که اگر در حال ویرایش برای تولید ویدیوی 1080p هستید، می‌توانید آزادانه آن‌ها را حرکت دهید یا بزرگنمایی کنید. با این حال، طبق داده‌های یک ویدیوی واقعی ضبط‌ شده در این رویداد، 790 مگابایت در دقیقه داده مصرف می‌کند. یک ویدیو 10 دقیقه ای؟ 8 گیگ لطفا، البته کوالکام خیلی اهمیتی نمی‌دهد، زیرا این شرکت همچنین می‌خواهد 5G با امواج میلی‌متری فوق‌سریع را تبلیغ کند، تنها سیستم شبکه‌ای که می‌تواند این حجم از داده‌ها را مدیریت کند.

 

ممکن است اولین گوشی های اندرویدی را که گواهینامه رانندگی شما را دارند، تقویت کند.

 

اسنپدراگون 8 نسل 1 اولین اسنپدراگونی است که با پلتفرم Android Ready SE گوگل کار می کند، (برنامه ای که) تلاش گوگل برای ایمن سازی اطلاعات به اندازه ای که بتوانید گواهینامه رانندگی، پاسپورت یا کلید ماشین خود را در گوشی خود ذخیره کنید (اجرا میکند). اپل در این زمینه بسیار جلوتر از گوگل است و در حال حاضر برنامه هایی را با هشت ایالت برای پشتیبانی از گواهینامه های رانندگی دیجیتال انجام داده است. سامسونگ گلکسی اس 22 در این رقابت ممکن است جلو بیفتد.

 

در پایان ممکن است سیم کارت را از بین ببرد. این (هم) خوب و (هم) بد است.

 

اسنپدراگون 8 دارای iSIM یا سیم‌کارت یکپارچه است که ماژول شناسایی مشترک را که معمولاً تراشه کوچکی است به کد خالص کاهش می‌دهد. اکثر موبایل های موجود دارای سیم کارت های قابل جابجایی هستند. برخی از آنها eSIM دارند که تراشه هایی هستند که به برد مدار موبایل لحیم شده اند. iSIM به سازندگان اجازه می‌دهد تا یک جزء را حذف کنند و برای دستگاه‌های کوچک‌تر بسازند، و همچنین کاملاً قابل برنامه‌ریزی مجدد است، بنابراین دیگر هرگز اپراتورتان به شما نمی‌گوید که یک سیم‌کارت جدید برای ویژگی‌های شبکه جدید دریافت کنید.

iSIM می تواند خوب باشد یا بد. با قوانین مناسب، به هر موبایلی اجازه می دهد با هر شرکت مخابراتی به راحتی کار کند. بدون هیچ مقرراتی، می تواند تلفن شما را برای همیشه در یک اپراتور قفل کند.

 

شما نمی توانید آن را در حالت نادرست نگه دارید.

 

تیونر آنتن مجهز به هوش مصنوعی سیستم در تشخیص اینکه کدام عناصر آنتن را باید بر اساس جایی که دست شما قرار دارد روشن و خاموش کند، بهتر خواهد بود. مسدود کردن دست آنتن‌ها یک مشکل واقعی در موبایل ها است، به‌خصوص در مورد 5G با موج میلی‌متری، زیرا امواج میلی‌متری بسیار شکننده است. گوشی‌ها نمی‌توانند همه ماژول‌های آنتن خود را همزمان روشن کنند، البته تا حدی به این دلیل که انرژی زیادی مصرف می‌کند. تیونر در سری 8 نسل 1 فقط آنتن هایی را روشن می کند که مسدود نیستند.

 

این نسل از پردازنده ها در برابر اپل در سال آینده در ایالات متحده خواهد بود.

 

در سطح برتر، بازار گوشی های هوشمند ایالات متحده به طور عمده سامسونگ در مقابل اپل است. موتورولا و وان‌پلاس در بال‌های کنار هم قرار دارند. گوگل بیشتر از فروشش، مطبوعات و تبلیغات را دریافت می کند. آن دسته از گوشی های پریمیوم سامسونگ، موتورولا و وان پلاس در ایالات متحده همگی مجهز به اسنپدراگون خواهند بود. کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، ماه گذشته در رویدادی در مورد همکاری سامسونگ صحبت کرد. موتورولا دیروز به آن متعهد شد و من منابع خود را در مورد وان پلاس دارم.

این بدان معناست که در ایالات متحده، نه مدیاتک یا تنسور، بلکه اسنپدراگون 8 نسل 1 قهرمان اندروید در برابر ویژگی ها و عملکرد اپل در سال 2022 خواهد بود. اوایل سال آینده شاهد 8 گوشی اول نسل 1 در ایالات متحده خواهیم بود.

منبع : pcmag

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد