|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

بدترین طراحی های وب که باید از آنها دوری کرد

تا به حال برای شما پیش آمده است که چیزی چنان آزاردهنده باشد که کلمه ای برای توصیف ان نداشته باشید؟ چه چیزی هایی باعث بد شدن طراحی صفحات وب می شود؟ منوهای عمیق ، اسکرول شدن ضعیف ، تایپوگرافی های وحشتناک ، گرافیک شرم آور ، نبود واکنش گرایی صفحه و عدم توجه به کاربر پسند بودن طرح ، از مهمترین فاکتورهای قابل ذکر می باشند. اگر شما هم یک طراح وب هستید ، مطمئناً آخرین چیزی که می خواهید ، نسبت دادن یک طرح مصیبت بار به شما است.

اگر زمان این را ندارید که به دنبال یاتن فاکتورهای بد برای طراحی وب باشید یا وقت آن را ندارید که مثال هایی از طراحی های بد را پیدا کنید ، لطفا هر طرحی را کار می کنید ، از انواع طرح های زیر کپی نکنید.

انستیتو تکنولوژی ماساچوست (MIT)، مرکز مطالعات پیشرفته بصری

این طرح ترسناک و زشت ، کابوس هر طراح وب می باشد که در اصل ثابت می کند هر دانشگاه مشهوری مانند MIT باهوش نیست. تنها چیزی که از طرح این وب سایت به نظر می رسد این است که این مرکز مطالعات ، تنها چیزی که در آن مهارت دارد وحشتناک بودن است.

به فقدان رنگ در کل طرح ، نوشته های بسیار ریز که به سختی خوانده می شوند ، لایه های محتوا و متن هایی که تو در تو هستند، توجه کنید. نوشته ها بر روی تصاویر افتاده اند ، خطوط عمودی آزاردهنده در وسط سایت که حس بدی به تماشاگر می دهد نمونه هایی از دلایل وحشتناک بودن این طرح هستند. شما نمی توانید چنین چیزی را تعمیر کرده یا مدیریت کنید. بخاطر همین هم است که این وب سایت رها شده است و هیچ آپدیتی از 2011 تا به حال ندارد.

 

Reforms.net

برخی اوقات یک سایت بخاطر اینکه حسی منتقل نمی کند و هدف مشخصی نیز ندارد ، بطور ظالمانه ای بد است. سایت مورد اشاره این قسمت دقیقا همان سایت است. گذشته از تشبیه و استعاره ، این وب سایت هیچ امکانی برای ناوبری ندارد.

در حقیقت نمی توان جایی کلیک کرده و به صفحه دیگری از سایت رفت. بخاطر اینکه کل سایت فقط چند اسلاید است که به ترتیب نمایش داده می شود و حتی اسلاید ها نیز محتوای خاصی ندارند. کل وب سایت با فلش نوشته شده است که کاملا مشخص است توسط یک طراح بی حوصحله و پولکی طراحی شده است.

Arngren.net

 

در نگاه اول این وب سایت یک صفحه بی مصرف است. اما هرچه بیشتر به آن توجه کنید متوجه می شوید که تکه زائدی بیشتر نیست. نه هدف خاصی دارد و نه مفهوم کلی . فقط محصولاتی در این وب سایت معرفی شده اند و حتی تلاشی برای سازماندهی محتوا نیز نشده است. گرایک خاصی برای آن به کار برده نشده است و هرچه بیشتر به ان نگاه کنید ، از لحاظ بصری بیشتر اذیت خواهید شد.

این وب سایت در اصل نسخه نروژی آمازون می باشد که بطور وحشتناکی سازماندهی نشده است و کاملا مایوس کننده می باشد. تنها کاری که میتوان با این وب سایت انجام داد این است که انگشت به طرف ان گرفته و بخندیم.

 

 

سازمان ثبت اسناد ویسکانسین

این وب سایت مثلا قرار است مرکزی باشد برای مردم تا اطلاعات را در آن جستجو کنند و اسناد خود را ثبت کنند. اگر شما قرار باشد با این سایت ، به آینده اجتماعی و اقتصادی خود امیدوار باشید، می توانید با آن کنار بیایید؟ مطمئناً جوابتان "نه" است.

مشکل اول در شمای رنگ بندی آن می باشد که مستقیما به چشم می خورد. به پس زمینه استرس دهنده آن توجه کنید. تا اینجای کار رنگ آمیزی و پس زمینه ای آزار دهنده کاربر ا از آن دور کرده است. بقیه ماجرا را هم خودتان قضاوت کنید.

در پایین صفحه نیز به طراحی این وب سایت توسط Ozaukee County اشاره شده است و وقتی به وب سایت میزبان هدایت می شویم بیش از هر نمونه دیگری که به آنها اشاره کردیم به این مورد خواهیم خندید.

پس زمینه آن تصویری کامل است که بخاطر استفاده به عنوان پس زمینه ، مشاهده نمی شود و مشخص نیست هدف از استفاده آن چیست. با هم ترکیب رنگ نامتناسب و آزاردهنده و چینش بسیار وحشتناک. کاملا مشخص است که این طرح نیز توسط طراحی بی حوصله یا پولکی انجام شده است که فقط به کر دریافت مبلغ قرارداد خود بوده است.

 

مطمئناً شما نیز نمی خواهید چنین طرح های خجالت بار و شرم آوری به شما نسبت داده شود یا نامتان در انتهای صحه به عنوان طراح آن ذکر شود. شاید در حالت کلی مطلب خاصی در این پست نخوانده باشید، اما هدف نهایی ما این بود که به شما نشان بدهیم عبارت "بدترین طراحی ها" به چه نوع طرح هایی اشاره می کند، تا بتوانید دید خود را نسبت به طرح های مختلف بازتر کرده و به روش بهتری برای اجرای طرح وب سایت خود یا سفارشات مشتریانتان ، عمل کنید.

نظر شما

>

مفاهیم طراحی وب

مقالات و دروس

عضویت در خبرنامه شرکت نرم افزاری وب مهراز

برای اطلاع از بسته ها ، تخفیف های استثنایی و تازه های ما به خبرنامه وب مهراز بپیوندید.

لطفا شماره همراه صحیح وارد کنید.
لطفا ایمیل صحیح وارد کنید.

مقالات مرتبط

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد